Charmig?

Jag har ingen aning om ett bra ämne för dagens inlägg. Så jag tar inget. Istället tänkte jag ta ett ord. Vilket som helst. Ja just det. Men jag har inte bestämt mig för ord. Vilket ska jag ta?

 

Nu är usla på att ge förslag faktiskt, här är ju helt tyst! Skärpning! Ska ni föreställa min vänner? va? va?

 

va?

 

Då bestämmer jag! Dagens ord blir charm! Den passar alldeles utmärkt. Tänk bara på den här bloggen. Charm! Hur många har inte charmats av mina inlägg? eller av mig! Alla charmas av mig det vet jag! De flesta är bara för blyga för att erkänna det. Det vet jag också. Han vet mycket denna Jalli!

 

När jag tänker på charm tänker jag av någon anledning på blinkande ögon. Man kan blinka på ett charmigt sätt. Gör man det inte på ett charmigt sätt kan det se ut som att man har fått en fluga i ögat. Eller två eftersom man blinkar med båda. Himla samspelta flugor det där, det måste de ändå ha beröm för!

 

Charm får mig även att tänka på humor! Det är kul(...) Jag fascineras av folk som väljer att försöka bli ståupp komiker för vägen dit kan verkligen inte vara rolig! Det händer ju alla säkert att man säger ett skämt ingen skrattar åt. Hemskt! Det har jag aldrig varit med om!

 

Om ni undrar varför jag skrev den sista meningen så är det för att ni ska se mig som charmig.

 

Nej ursäkte nu måste jag göra kaffe.

 

Tillbaks! Såg ni? Jag gjorde en paus mitt i inlägget! Bara sådär! Det är lite crazy. För att inte tala om charmigt! Kaffe är en väldigt charmig dryck faktiskt. Jag gillar folk som älskar kaffe. Eller jag älskar folk som gillar kaffe. För att inte säga älskar kaffe. Som jag gillar.

 

Men vad sjutton hade kaffe med saken att göra? Skärpning Jalli!

 

 

Men erkänn att det är helt okej. Det var väl bara charmigt?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0