Nostalgi

Den här dagen har gått i nostalgins tecken. Men inte i ordets mest positiva bemärkelse. Jag ska förklara:

 

Jag hade en ledig torsdag. Igen. Då skulle jag tvätta. Igen. Till tvättiden försov jag mig.

 

Igen.

 

Jag blev arg på mig själv, igen. Jag får gå med smutsiga kläder. Eller nej inte smutsiga men med en snart-är-mina-rena-kläder-slut-åh-herregud-känsla. Vad spännande det ska bli! En vanlig vardag blev plötsligt lite dramatisk!

 

Tänk om folk märkte av att han man hade smutsiga kläder på ett positivt sätt?

 

-Jag har sett den där tröjan på dig i två veckor nu Berra. Först tyckte jag att det var fantasilöst men jag var tvungen att ta tillbaka det för det började lukta så gott! Nu har du fått alla oss killar att ha våra tröjor lite längre och helt plötsligt pratar tjejerna med oss! Det trodde vi aldrig att det skulle bli möjligt.

 

Tack Berra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0