Ett inlägg om ingenting

Det sägs att det bästa skapas ur ingenting. Ska jag vara ärlig så tror jag inte alls att det sägs så men det lät ganska bra. Det får bli en påhittat filosofi som jag hoppas stämmer och ger mig mitt bästa inlägg någonsin. Är ni beredda? Ett, två, tre, hej hoppp nur kör vi!

 

Så..dagens tema är alltså ingenting. Ingenting kan betyda mycket. Men även ingenting(jag vet, jag är inte alls rolig). Men det kan ju faktiskt vara ett positivt ord:

 

"Ingenting gör mig så glad som att umgås med dig" till exempel. Det är ju rörande och fint.

 

"Jag fattar ingenting" är en intressant mening. Antingen betyder den att det finns en person som är väldigt dålig på att förklara saker. Eller så är det en person som erkänner för anda att han/hon inte är speciellt smart. I Jallis liv är det ofta den senare kategorin.

 

"Det gör ingenting" är också intressant. Antingen en vänlig människa som förlåter och är snäll. Eller så betyder det ungefär "vi både vet att du har varit en idiot så jag säger den här meningen som ändå får båda oss att förstå att jag inte menar allvar". Ungefär.

 

Ja jävlar, borde inte jag bli lärare eller något? Jag har ju så mycket kunskap att dela med mig av!

 

"Men Jalle, du kan väl ingenting?"

 

Jo det kan jag visst! Men inte tillräckligt! Fast det gör ingenting!

 

"Hur kan dte inte göra något? Jalle jag förstår ingenting?"

 

Du förstår när du blir äldre. Just nu betyder de här orden ingenting för dig.

 

"Jalli du är så häftig som kan skriva ett roligt inlägg om ingenting!"

 

Äsch! Så ni säger! Det var verkligen ingenting!

 

 


Kommentarer
Postat av: Stefan Moberg

Jallis blogg - där ingenting är roligt! :-)

2011-07-02 @ 11:28:38
Postat av: Mia

Du är allt och ingenting för mig! Tolka det rätt om du kan ;) Puss på dig (A)

2011-07-02 @ 16:29:33
URL: http://bloodymia.blogg.se/
Postat av: Jalle

Underbart pappa, att ajg inte kom på den där själv! Tack förresten Mia, nu har jag något att klura på ett tag;) puss!

2011-07-02 @ 22:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0