Ett HÅRt besked

Jag bokade tid hos frisören idag, nu är det dags! För sista gången visade det sig. Nej jag menar inte att jag aldrig mer ska klippa mig utan att min frisör ska sluta. Mycket tråkigt.

 

Nu är det ju inte så att jag har världens mest komplicerade frisyr så det är klart att andra kan klippa mig. Men det är ändå speciellt att alltid gå till samma person. Ungefär som att äta ärtsoppa varje torsdag. Men det gör jag inte, det är ju äckligt. Så kanske ska ta ett annat exempel.

 

Ungefär som när man har bokat tid för att möta någon någonstans och så får man höra "Jag kan inte komma men jag skickar Hans-Christer istället" Inget illa menat mot Hans-Christer men det var ju inte det man hade förväntat sig!

 

Eller när man ska gå för att köpa den där goda magnum glassen man har längtat efter hela dagen och så är den SLUT!

 

Eller när man tar sin vanliga jogginrunda i det där spåret som ingen annan tar och så plötsligt ser man en annan person när man har räknat med att vara ensam! Inte kul. Det var säkert Hans-Christer.

 

Eller när man ska besöka en plats man brukade vara på när man var lite och så är det plötsligt inte alls lika roligt för att man inte är liten längre. Det är himla jobbigt!

 

Eller när man har flyttat hemifrån och inte längre får den där speciella favoriträtten som föräldrarna brukade laga som man inte har tagit reda på hur man gör för att man är så korkad.

 

Förstår ni nu hur det kommer kännas när jag går och klipper mig nästa gång?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0