Jallis överallt

När jag promenerar tänker jag alltid. Filosoferar. Den gående filosofen. Låter inte det lite som namnet på en skräckfilm? En antagligen ganska dålig skräckfilm förstås.

 

Jag tänkte på hur man(eller i detta fallet jag) beter sig beroende av vilka man umgås med. För man är ju lite annorlunda beroende på sällskapet. Men, värt att notera, jag är ju alltid samma människa ändå! Lite som en godispåse- man kanske bara känner för att äta lakrits när just christoffer hälsar på. Men när Klara ringer på dörren plockar man fram chokladen!

 

Nej, det var påhittade personer. Men råkar du hete Klara kan du få choklad ändå. Jag lovar.

 

Men vi har nog tre Jalli typer.

 

Jalli 1 jobbar. Pratar med kunderna och är trevlig. Är trevlig annars också och lika ärlig som alltid men man beter sig ändå på ett visst sätt!

 

Jalli 2 umgås med sina närmsta vänner. Man har en viss humor med vissa som man inte riktigt kan dra för vissa andra. Då skulle det bli fel.

 

Jalli 3 umgås med släkt och familj. Samma gamla Jalle men på ett visst sätt där också.

 

Hur skulle det bli om Jalli 1, Jalli 2 och Jalli 3 samlade alla sina kompisar i under samma tak ocb närvarande själva? Vilken salig blandning. Hoppas att alla Jallisarnas vänner och bekanta skulle komma överens. Vi vill inte ha det stökigt. Då kanske farbror polisen kommer!

 

"Vi har fått rapporter om att en tillställning blev väldigt rörig. Upphovsmännen sägs vara tre Jallis. Vi misstänker att de kan vara en hel organisation och sökandet efter en fjärde Jalli har inletts. Har ni sett några andra Jallis tveka då inte att kontakta polisen."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0