Ren?

 

Det här är renen i huset. Den bästa sambon man kan tänka sig. Igår var renen sugen på att äta fisk, men det blev inget eftersom det verkade så jobbigt att rensa den. Så vi fick hoppa över det. Det kändes rentav ganska skönt faktiskt.

 

Renen är däremot väldigt stolt över sin fina älgkeps! Men börjar nu tröttna på den. Den känns lite omodern. Mössor ska tydligen ha render nu för tiden. Jag får fixa en ny mössa så det inte blir dålig stämning.

 

Vi brukar ha intressanta vuxna samtal. Renen är lite mer inne på ekonomi än vad jag är. Jag hänger inte alltid med när rentan ska diskuteras faktiskt. Då tycker renen att jag är pinsam. Det är jobbigt.

 

Den dag renen flyttar ut kommer den troligen att börja jobba med trädgårdar . Trädgårdsren! Den har berättat för mig att det är för lite renodlat nu för tiden.

 

Ska jag skämmas över detta inlägg?


Kommentarer
Postat av: Jorunn

Haha, man ska aldrig skammas over ordvitsar

2011-03-15 @ 20:44:14
Postat av: Jalle

Det gör jag inte heller! Bara somliga av mina väner...;)

2011-03-15 @ 21:34:16
Postat av: Ren? Inte smutsig i alla fall!

Jag hade en gång en ren! Men han tyckte mycket om vägsalt, och slutade sina dagar som vägren... Sorgligt, faktiskt!

2011-03-16 @ 00:00:56
Postat av: Jalle

Det var en gripande historia.

2011-03-16 @ 08:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0