Hårrified

En kollega hade klippt sig idag. Vilket i 9 fall av 10 leder till denna fråga:

-Jaha och när ska du klippa håret Jalle?

Tänk att mitt hår drar upp så många känslor. Innan jag hade långt hår fick jag inte hör ett enda ord om mitt hår. Nu får jag det! Bara det är ju en anledning till att itne ändra detta lyckade koncept. men för säkerhets skull ska jag lista några fler anledningar:

1. Den mest självklara och logiska anledningen, håret är mitt. Jag bestämmer. Ungefär som att jag kan bestämma att jag får köpa 10 liter glass och äta upp en kväll bara för att jag är vuxen och ingen stoppar mig. Då blir jag visserligen en tjockis men då är det ju enbart mitt problem. Nu håller vi på att komma bort från ämnet, hoppsan.

2. Jag tycker långt hår är fint. Vilket sitter ihop lite med det första. Jag gillar hår, hår gillar mig(..?).

3. Skulle jag klippa mig skulle jag bara må dåligt. För något som en massa andra vill och inte jag. Vill ni ha en ledsen Jalli? Nej det vill ni inte.

4. Jag skulle bli ful.

5. Vad skulle ni då ha at diskutera?

Vi kan härmed konstatera att det är bäst att ha mitt hår så här. För allas trevnad och för fortsatta givande diskussioner. Jag är övertygad om att flera par kommer att träffas pga samtal om mitt hår. Glöm inte att göra mig till hedersgäst på bröllopet.

Vilken jävla besvikelse om jag skulle komma kortklippt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0