Samhälle i utveckling

Jag tycker att det är fascinerande med utveckling. Samt hur vårt samhälle ser ut ibland. Som när jag såg en reklamskylt i tunnelbanan. Stor inspirationskälla tilll mina inlägg är faktiskt reklam. Samt tidningar. Som skriver som aktuella saker, vilket får oss tillbaks till ämnet samhället. Hur som helst så löd reklamen så här:

 

"Smalmat direkt hem till dörren"

 

Är det inte fantastiskt vänligt att skicka hem maten färdig och klar till folk som bantar? Så att de slipper gå hela vägen till affären. Då hade de ju rört på sig och det är livsfarligt när man ska gå ner i vikt! Det står i viktsbudorden "Du skall icke röra dig för mycket i önskan att viktminskning"

 

Innan ni säger det så ja. Jag vet. Jag är inte det ultimata exemplet när det gäller att förespråka viktminskningsmetoder. Men man måste ju ändå använda lite sunt förnuft tycker jag. Men jag stör mig på alla produkter som kommer som ska underlätta för oss så vi slipper göra mer och mer.

 

-Jag var på middag hos Örjan och Maj-Britt och vet ni vad? De kokade potatisen SJÄLVA!

-Nää vad är det du SÄGER?

-Ja det är säkert! Jag tyckte så synd om dom. Gå aldrig dit på middag.

-Nej aldrig efter vad du har berättat. Gud så pinsamt!

 

Jag väntar med spänningen på när man kan köpa färdiga blogginlägg. Det vore något, ja har ju ägnat det här inlägget säkert en kvart eller något. Älskade lilla kvart, var är du nu?

 

Jag sörjer redan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0