Var sjutton kom det en vers ifrån?

Det är söndag! Är det inte nu alla veckans viktigaste ämnen ska summeras?

 

Måndag: Anneli fyllde år! Hurra hurra! Denna dag brukar annas vara pessimisternas dag eftersom ingen uppskattar måndagar.

 

Tisdag: Vad hände då? Det var dagen efter måndagen! Jag jobbade. Denna dag brukar kallas dagen efter måndag.

 

Onsdag: Jag vad hände då? Denna dag brukar kallas för lill-lördag. För mig är det ständigt en jobba-hela-dagen-lördag-fast-det-är-onsdag.

 

Torsdag:Ledig! Tvättade samt åt på Patricia med Anneli och Rolle. Oxfilé med pommes samt pannacotta till efterrätt. Mycket mumsigt! Denna dag kallas för det internationella jallitvättardagen. Alltså inte att alla tvättar mig utan att jag alltid tvättar kläder.

 

Fredag: Friday, Friday, Gotta get down on friday. Kändes roligare att skriva så än att skriva att jag jobbade. Denna dag kallas även för äntligen fredag av alla människor som inte jobbar helger.

 

Lördag: Jobbade. Åkte till Max och tittade på eurovision. Bra jobbat sverige! Denna dag kallas även för godisdagen av alla barnen. Vuxna kan kalla den lite vad som helst. Oftast är det åtminstonde positivt.

 

Söndag: Denna dag ska ju kallas för vilodagen. Även jalli-jobbar-oftast-inte-dagen. Vilket ungefär är samma sak.  Jag har hittils spenderat den med att skaffa en ny telefon. Med lite tur vet jag om någon vecka hur den fungerar också!

 

Nu har ni alla en inblick i livet hos jalli

jag hoppas det gör dig glad och spralli(g)

läsa denna blogg ger er förmåner som inga andra

de som missar bloggen har vi rätt att klandra

de går genom sina liv ovetandes om min begåvning

när de sitter ensamma och uttråkade på sin fiiina överklassvåning!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0