Ballongtankar

Idag när jag väntade på bussen hem satt en mamma med sina 2 barn, antar jag, med sig. Barnen hade varsin balong och var glada. Fantastiskt vad man blir glad för lite när man är barn! Men mitt i alltihop lyckades en av dom tappa taget om ballogen så den flög upp och iväg. Men de var glada ändå! Allt detta fick mig att bli väldigt fundersam:

 

Vad händer med alla ballonger? Var hamnar de någonstans? Det kanske finns en liten samlingsplats långt där uppe som drar till sig alla olyckliga ballonger. Om det inte finns ska jag nog skapa ett. Det är världens affärsidé! Ballonging for balloons ska den heta! I framtiden är ju rymdresor och sådant inget problem så varför inte skicka era barn till ballongparadiiset medans ni lagar ihop middagen? Den perfekta lösningen för hela familjen!

 

När jag kom hem möttes jag som vanligt av en jätteglad katt.även av en jätteglad räkning. Jag föredrar katten. Räkningar är inte lika klappvänliga. Men båda kostar pengar. Tänk om räkningarna skulle komma i form av en katt? Det vore roligt! Hellre det än att en katt kommer i form av en räkning.

 

Då skulle hon plötsligt inte vara lika söt tror jag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0