Jalli shoppar!

Nu är jag där igen. Faceblogg syndromet. Dvs att jag hade tänkt skriva ett blogginlägg om något men inte kunnat hålla mig från att ha samma ämne som facebookstatus. Dagens I-landsproblem, halleluja! Vad det är synd om mig.

 

Men för er som inte har facebook. Eller inte kollat vad jag har skrivit. Eller inte bryr sig. Eller..ja skit samma. Jag var och handlade fiina kläder på dressmann idag. Det är något speciellt att handla i klädaffärer som är bara för killar. Man slipper känna sig vilsen. Jag var ute efter en slips och sånt var en trappa ner och direkt möter jag en glad och hälsande tjej som jobbar där. Mycket trevligt. Hon var inte sen att fråga om jag ville ha hjälp heller.

 

-Men vi har faktiskt två slipsar till ett bra pris..

 

Haha! Vad sjutton ska jag med två slipsar till? Ser jag ut som någon som använder det ofta? Riktigt så uttryckte jag mig ju inte förstås. Men min poäng gick fram ändå:

 

"Nja jag har svårt att tro att jag kommer ha användning av den.."

 

Perfekt bara att gå upp och gå till kassan och..åh titta. Strumpor! Det behöver ju jag. Åh 3 förpackningar för..fantastiskt! Det ska jag ha.

 

Det slutade med att jag gick mot kassan med ungefär 5 kartonger staplade på varandra i ena handen och slipsen i den andra. Samma hjälpsamma tjej passerar mig på väg mot kassan och skrattar lite:

 

-Behöver du hjälp?

 

-Nej det går alldeles utmä..

 

Trodde jag ja. Helt plötsligt ligger hälften av grejerna på golvet. Man är väl smidigheten själv!

 

Sägs det inte att man alltid ska göra ett bra första intryck på folk?


Kommentarer
Postat av: Stefan Moberg

Du gav väl henne adressen till din blogg? :-)

2011-05-06 @ 23:44:29
Postat av: Jalle

Haha att jag inte tänkte på det!

2011-05-06 @ 23:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0