Ostskräck

Som sommliga på facebook kanske redan har snabbat upp så har jag idag bekantat mig med ordet "ostskräck". Ett av de bättre oden jag har stött på må jag säga. Varför används inte det oftare? I vilket sammanhäng skulle det kunna användas? Jag tänker på film när jag ser ordet skräck. Det bidrar ju genast till en massa bra filmtitlar eller citat:

 

*I ostkylen kan ingen höra dig skrika

 

*"När ostarna möglar"- en riktigt läskig film.

 

*Appenzeller-Återkomesten(jag kom inte på någon ost som lät som Alien..)

 

*"hOSTel"(satan vad nöjd jag blev med den där!)

 

*10 små brieostar

 

Ja ni ser, möjligheterna är oändliga! När ni ser en ost nästa gång, bara spring. Titta inte bakåt. Ostarna är ute efter dig!

 

 


Kommentarer
Postat av: Stefan Moberg

MOSTersågsmassakern? Om man sen har en läskig moster blir det ju ännu bättre. Eller värre, skulle jag kanske säga.

2011-09-14 @ 15:23:49
Postat av: Linda

Grabben i graven grevé?!



Hahaha, det är så illa när man skrattar högt åt sina egna skämt... =) Utvisar genast mig själv till Göteborg!

2011-09-14 @ 20:21:59
Postat av: Jalle

Båda förslagen var ju underbara. Men Linda ligger bättre till som har lika värdelös humor som jag tro jag...Hälsa Göteborg Lindi!

2011-09-14 @ 21:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0