Ställföreträdande inlägg

Jag är mästare i att se roligare saker i saker som inte är roliga av naturen. Eller i min natur blir det ju roligt. Enligt mig i alla fall. Jag är en mästare på att se roliga saker som i alla fall jag tycker är roliga som inte är roliga av naturen för alla utom mig som ser det roliga i dem. Roligt va?

 

Som på bushållsplatsen. Ni vet stället där tidningarna ligger som man så snällt kan få läsa helt gratis. Det står en bra text på det stället. Jag skulle vilja sätta dit flera ställ på busshållplatsen med olika texter på. Det skulle bli kul!

 

Ställ 1 och även det korrekta: När ni har läst klart tidningen ge den till en vän eller lägg tillbaka den i stället.

 

Ställ 2: Läs inte tidningen, lägg tillbaka den istället.

 

Ställ 3: När ni har läst klart tidningen lägg tillbaka den i ställ 1.

 

Ställ 4: När ni läst klart tidningen kan du även lägga den i ställ 2 i stället.

 

Ställ 5: Alltså inte i ställ 1 utan ställ 2 på det förra stället. Alltså inte ställ 1.

 

Ställ 6 ur funktion. Blev du ställd nu?

 

Då skulle det bli lite roligt på busshållplatsen igen!

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lindi

Ååå, bushållsplatsen! Låter som ett härligt ställe, ligger det på Lidingö?! Jag tänker mig att det är lite som Junibacken, fast för vuxna... =) G´natt Jalli, ses imorrn! =)

2012-05-03 @ 23:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0