Ägg och hår i en salig blandning. Fast inte tillsammans.

Dags att blogga kände jag! Den eviga frågan om vad. Jag har ägg i kylskåpet! Jag har ingen aning om varför jag skrev det men så är det i alla fall. De går ut i morgon. Ägg är en produkt som jag ofta känner att jag måste köpa för att ha hemma men det är sällan jag gör av med alla 6 äggen innan de går ut. Så jag googlade på "Vad kan man göra med ägg?"

 

Det första svaret var något diskussionsforum med någon som inte vet vad hon ska göra av alla sina ägg. Troligen någon som får fram ägg på annat sätt i att handla i affären.

 

Däremot var det 5:e förslaget lite knasigt. "Huvudlöss"

 

Jag känner redan nu att det här blogginlägget inte kommer gå till historien som mitt bästa, men jag fortsätter ändå:

 

Huvudlöss alltså. Det tänker jag verkligen inte blogga om över huvud taget. Höhö. Har ni tänkt på att ordet huvud används i många sammanhang? På huvudet sitter det hår. Ibland i alla fall. På mitt sitter det en jäkla massa hår vilket kan uppröra vissa. Tänk att mitt vackra hår kan röra upp så mycket känslor. Det betyder ju att jag ger folk åsikter eller kanske folk något att prata om. Då kanske de blir kompisar!

 

Mitt hår kanske kan söka jobb som festixare! Eller en sådan som ser till att folk träffas och blir kära i varandra. Jag har glömt vad det heter. Det måste bero på håret.

 

Inte på ägget i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0