En badboll i januari

Klockan är 22.50, därför gör jag kaffe! Märkligt kan tyckas men jag tycker att man inte ska tänka på vad som kan tyckas. Tycker inte ni det? Det är alltid lite intressant att göra något som känns lite fel. Att brygga kaffe sent på kvällen är väl det mest rebelliska jag kan göra så ni behöver icke frukta mig kära vänner. Eller ovänner. Eller myror. Eller åsnor.

 

Eller Örnar.

 

Eller tyst på mig.

 

Jag har för övrigt börjat träna karate igen. Om nu någon skulle ha missat det. Det känns skönt när man verkligen kommer igång med något man har tänkt göra väldigt länge men skjutit upp. Ungefär som att betala räkningar. Eller nej det vill man ju inte men man måste. Så den jämförelsen var ungefär lika intelligent som en blå badboll med blå prickar.

 

Varför är inte en badboll med blå prickar intelligent undrar ni då? Det ska jag tala om: Om både badbollen och prickarna är blå så syns ju inte prickarna! Som egentligen skulle kunna vara trianglar eftersom de ändå inte syns. Då tänker ni att det finns ju olika typer av blå så de kan visst synas.

 

Ni får sluta att tänka så mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0