Raketskivor

Det finns tydligen skivor med ljudet av nyårsraketer för att vänja hundar vid ljudet. Jag fick höra av Lindi idag att det var något ställe där riktiga fyrverkerier förbjöds och man bara fick lyssna på det på skivor eller något sånt. Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt men det är ändå fantastiskt roligt! Jag ser det framför mig:

 

-Nu är klockan 23:50! Olle fixar du raketerna?

 

-Självklart älskling. Jag ska bara hitta dem. Var lade vi cd skivan nu igen?

 

- Ja det är inte jag som alltid struntar i att lägga tillbaka skivorna i fodralen!

 

-Mamma, pappa bråka inte!

 

-Här har vi den!

 

Pappa sätter stolt igång skivan och familjen sätter sig runt bordet för att avnjuta fyrverkerierna.

...

 

...

 

-Åh vad mysigt vi har det hörni!

...

-Oj de där lät häftig! Tänk vad fin den måste ha varit!

 

...

 

...

 

-Men herrejösses nu är fyrverkerierna verkligen igång hörni! Vilket liv va?

 

-Olle hämta skumpan!

 

-Gott ny..men vad är det med cd spelaren? Är det ni ungar som har repat skivan? Va?

 

-Ja ni borde allt skämmas! Ett nyår utan fyrverkerier? Är ni nöjda nu?

 

...

 

-Ja men skål då.


Kommentarer
Postat av: Lindi

"Det är ju farligt med smällare på många sätt och det roliga är ju ljudet. Så resonerade i alla fall Taiwan som kommer att dela ut gratis CD-skivor med smällar-ljud på nyårsafton som dom firar den 21 januari."



Allt detta enligt Sveriges Radio P3... Jag är grymt sugen på en sån där cd, faktiskt... =)

Ses snart Jalli!

2012-01-13 @ 10:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0