Pendeltanke

Det finns människor som tänker innan de talar och så finns det de som gör tvärtom. Eller talar innan de har tänkt igenom ordentligt vad de har tänkt. Det tänkte jag på härom dagen! Att det är en himla tur att jag tillhör den första kategorin eftersom jag kan tänka rätt idiotiska saker. Därför är en blogg bra så man kan dela med sig av sina underbara tankar.

 

Som när jag åkte pendeltåg för någon dag sedan. Föraren sa "För er som vill gå av blir det i höger sida i tågets färdriktning." Jag var väldigt frestad att fråga om vi som inte ville gå av hade utgången på vänstra sidan men jag höll mig. Då hade jag väl blivit portad. Det hade varit något! Portad från pendeltåget! Jag åker ju inte där så ofta men det vore en rätt skön grej att säga om någon frågar om man vill hänga med på pendeltåget till värsta festen.

 

-Nej tvärr, jag är portad.

-Ah, jag förstår. Jag hatar när det händer!


Kommentarer
Postat av: elli

Så fantastiskt skojsligt!

2012-06-03 @ 19:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0