En dag på stan

Det finns dagar när Jalli går på stan som en vanlig man. Idag var en sådan dag! Det var spännande på alla sätt och vis. Det började redan med att jag trodde att bussen gick tidigare än den gjorde så jag gick till nästa station för att fördriva tiden. Det kändes jättekonstigt, på den busshållplatsen ska ju inte jag stå! Det kändes lite som att ha hamnat på fel fest eller något. För det är en jäkla fest att vänta på bussen kan jag tala om! Tänk på det när ni väntar på bussen nästa gång, vem behöver krogen?

 

Nej nu svamlar jag lite mycket. Nåväl, när jag gick omkring på stan passerade jag en skylt:

 

"Bröd med korv"

 

Fantastiskt! Man får en korv till brödet! Himla generöst måste jag säga. Där ska jag alltid handla bröd! Men nu måste jag sluta och dricka mitt kaffe med en kopp runtom.


Kommentarer
Postat av: elli

Herregud vad du är bra på att skriva!!!

2012-03-18 @ 19:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0