Sjuka tankar

De två senaste dagarna har jag varit ledig och gjort så lite att jag får skämmas. Men förkylning är väl en godkänd anledning tycker jag. Man tänker mycket när man gör lite. Jag fixade mat igår och då slog tanken mig hur dålig timing jag har. Kanske inte allmänt men när jag lagar mat. De olika tillbehören(säger man så?) blir ju aldrig klara samtidigt! En jäkla tur att jag inte började jobba inom restaurang branchen kanske.

 

-Här kommer er köttfärssås fröken. Kocken hälsar att spaghettin dröjer ytterligare 10 minuter men du kan ju äta såsen som förrätt!

 

Okej riktigt så illa är det inte men att det ska vara så svårt att få det klart samtidigt? Jag överskattar man egen förmåga kanske. Eller underskattar. Beroende på hur bra dag man har haft i övrigt!

 

Jag tog även en promenad till frisören för att kolla om det fanns en tid nästa dag men det fanns det inte. Helt meningslöst. Hade jag haft ett löpband hemma hade jag kunnat gå på det samtidigt som jag ringde frisören istället. Det hade gett samma effekt! Men promenaden hade blivit kortare. Alltså gjorde jag det rätta valet.

 

Bra Jalli!

 

Jag har även någon konstig tradition att spela angry birds när jag är krasslig. Kanske därför jag aldrig blir bra eftersom jag är krasslig ungefär lika ofta som vi har skottår. Kan vi inte införa en sådan dag? Det hade jag gillat. Alla som heter Jalle får vara ledig den dagen så heter man Jalle och ska vara sjuk får man fanimej välja den dagen!

 

Någon måtta får det vara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0