Jallig

Igår kväll på bushållplatsen kom en hund och lade sig vid mina fötter. Det var ganska mysigt den såg ut som en matta jag hade när jag var liten. Fast i lite mer "hundig" form. Tänk vad glad man kan bli av små lurviga saker. Ibland tycker jag att vi människor borde lära oss av djuren, men å andra sidan skulle nog ingen uppskatta om jag kom och lade mig vid deras fötter på busshållplatsen. 
 
Hundig är för övrigt ett bra ord tycker jag. Jag vet inte när man skulle använa den men det har en viss charm. Jag ska nog inför ordet "Jallig" också. Vem vill inte bli kallad Jallig?
 
-Passar jag i den här jackan?
-Ja verkligen, du ser nästan lite Jallig ut i den!
-Äsch nu ska vi inte överdriva...
-Jo! JätteJallig!
 
Vem skulle inte bli överlycklig av den komplimangen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0