Internet och julrim

Internet är en fantastisk grej. På senare tid har jag insett att det är ett bra verktyg till att hitta namn på låtar man inte vet vad de heter. Söka på de få ord man kan och så. Skitsmart. Om jag hade haft kunnandet skulle jag ha velat starta en sida där man kan söka upp låtar genom att, istället för att skriva, sjunga in det man kan av låten. Till exempel ett gitarr-riff. Tror det hade blivit fantstiskt eftersom det ofta är musiken man kommer ihåg. I alla fall jag. Man kan gärna få sjunga trummor, bas, klarinett, triangel eller vilket humör man nu är på. Är det inte en fantastisk idé?
 
Det vore inte bara en fantastisk sökmotor utan det skulle ju ha ett enormt underhållningsvärde. JAg tror att folk med glädje skulle lägga upp klipp på hur de sitter och och letar efter specifika låtar. Det är bara början, jag lovar att det kommer att dyka upp stora talang-tävlingar inom ämnet också, jag har något stort på gång!
 
Avsltningsvis så är det ju december så då måste jag slänga in ett julrim!
 
Snön ligger vit på taken
Nej det gör den ju inte alls
Så vad har det med saken
att göra? skriker jag med full hals
 
Detta rim känns redan kasst
bara konstigt, inte ens kul
Men snart så blir det riktigt vasst
vänta ni bara till jul!
 
Ni är varnade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bästa idén jag hört! Sälj den till Google!

2013-12-03 @ 16:02:34
Postat av: Lindiiii

Hmm... Rent hypotetiskt bara. Om jag skulle berätta att sådana sökmotorer redan existerar, blir du då...

A: Lycklig för att tjänsten finns?
eller
B: Olycklig för att jag krossar din idé om att bli Internetmiljardär?

ps. Om svaret är alternativ B, så klicka inte på länken. Rent hypotetiskt alltså. :-P

http://www.midomi.com/index.php

2013-12-04 @ 17:39:57
Postat av: Jalle

Mina drömmar är krossade, min uppgift i denna värld är plötsligt väldigt oklar!

2013-12-04 @ 21:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0