Nytänkande

Idag har jag lagat anka! En häftig upplevelse. Det ständiga problemet idag är ju det här med vad man ska äta till middag. Tänk att någon som ska vara bra för en och förhoppnignsvis lite gott också ska skapa så stora bekymmer! Att handla mat verkar många tycka är ungefär lika kul som att betala räkningar. Tänk om de två bytte plats? Det skulle ju egentligen vara lösningen på problemet. Men kommer hem efter jobbet, trött och måste äta. Men hör och häpna, det ligger ju kalops i brevlådan! Fantastiskt! Först tänkte jag mig en person som hade en postbox men det blir ju svårt att få in kalops där. Kanske kalops i kuvert-form? Kalps är helt enkelt för stor för att ta sig in i våra brevlådor. Det har ingen tänkt på! Himla märkligt.
 
Jag vet inte hur det skulle fungera omvänt heller. Det kanske ska byggas butiker där man går och plockar ihop de räkningar man behöver betala. Jättesmart! Snacka om att folk skulle vara ännu mer fixerade av extrapriser än idag! 
 
-Åh du vill betala elräkningen? Då får jag gratulera, vi har halva priset på fortum denna vecka om du betalar andra räkningar för minst 700 kronor!
 
Jag funderar även på hur det ska fungera med reklamation och pant och så. Jag återkommer i ärendet.
 
Gå förövrigt inte förbi lösviktsräkningar för två tusen kronor per hg. Man vet aldrig vilka som har varit där och fifflat.

Kommentarer
Postat av: Stefan%20Moberg

Haha! Snille... :-)

2013-02-03 @ 21:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0