Apelsin-skalning

 Jag började skriva ett inlägg förut men så lade tangenterna av. Förutom Enter och den där sudda-pilen-vad-sjutton-den-nu-heter. Jag hade egentligen tänkt skriva fan istället för sjutton men man måste ju tänka på språket och hålla en god ton tycker jag som den goda människa jag är. När jag skrev "god" dök ordet "smaskig" upp i huvudet förresten, helt normalt. Jag menar ju inte att vara självgod liksom. alltså inte självsmsaskig utan bara att jag tror gott om mig själv. inte smaskigt. Men det gör jag nog inte ändå. Det smakar allt lite beskt.
 
Nåja.
 
När man är ute på nätet,eller facebook snarare, dyker det alltid upp reklam för riktiga kvalitets-länkar man kan trycka på. Nyss fick jag "du har skalat apelsin fel i hela ditt liv" upptryckt i ansiktet. Är det verkligen någonting som folk går omkring och mår dåligt över? Åh nej, jag har skalat apelsin fel hela livet och hade kunnat tjäna ihop säkert en timme som jag hade kunnat lägga på att gå ut i skogen och plocka blåbär med ena armen bakbunden och en pizza-kartong på huvudet på!" 
 
Så tänker man när man är helt normal som jag, Jag ser framför mig hur jag är med i någon tävling när man plötsligt borde säga att man vill utföra stordåd, som skönhetstävlingarna var förut. 
 
- Jag vill hjälpa alla världens fattiga för ingen ska behöva vara utan mat och utbildning. Men först och främst ska jag starta min alldeles egna tv-show där jag lär ut folk hur man skalar apelsin fortare. Först då kan vi komma tillrätta med världsproblemen tror jag.
 
Tihi!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0