Katt-tankar

Katten ligger bakom skärmen och stirrar på mig när jag skriver. En blick som säger ungefär "sitter du där nu igen din tragiska varelse? Är detta anledningen till att du lämnade mig ensam och övergiven i soffan? Skäms!"
 
Himla dryg katt det där.
 
Nejdå hon är snäll. Jag undrar hur det skulle vara om vi fungerade lite mer som katter. Eller ännu roligare vore det om bara vissa av oss gjorde det. Sätta sig ner framför någons fötter och gnälla när man får för lite uppmärksamhet till exempel. Det hade nog blivit succé. Dock inte för min egen näsa har jag en känsla av.
 
Däremot skulle jag gilla att ha en liknande effekt på omgivningen. Att så fort jag är ute på stan skulle folk peka och säga "nämen titta vilken söt!" 
 
"så fluffig!"
 
"åh titta vilka små tassar!"
 
"Man vill ju bara krama honom!"
 
 
Det hade jag uppskattat.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0