Uppskjutande inlägg

Det är lite fascinerande. Alltid när jag har 2 dagars sammanhängande ledighet köra stuket att göra bara sådant jag tycker är roligt och mår bra av första dagen. Även första halvan av andra dagen. Sedan blir det ett idiotryck på kvällen. "Åhjävlarjagmåsteköraettvarvmeddammsugarenochlagamatoch diskaefteråtoch jagkanskeskapassapåattmöbleraomdetvarjulängesedan!
 
Pluspoäng till er som orkade läsa det där. Pluspoäng till mig som lyckades med bedriften att skriva det utan några mellanslag. Det gjorde ont i ordningshjärtat. Men et är märkligt. Tänk om alla körde efter den principen? Jag ser framför mig ett bankrån i en film där flyktbilen är försenad och föraren sitter lätt panikslagen bakom ratten.
 
"Jag skulle bara ta ett varv med dammsugaren och så skulle ju hundne kissa också och tvätten var jag tvungen att hänga och visst jävlar, bilen! Jag ska ju iväg men helskotta jag har ju glömt att putsa alla fönster och göra rent avloppet, har jag verkligen tankat bilen? Visst ja, frugan lånade den och lämnade barnen på dagis, vad ska jag göra nu? Oj jag har nog inte rensat uppe på vinden på ett tag, undrar hur det går för grabbarna? Grabbarna! Jag måste ju åka och ingen bil och helvete, jag lånar grannens cykel! Nej grannen är ju bortrest med cykeln ååh varför tänkte jag inte på att fråga om det innan det är så typiskt mig nej nu tar jag jag bussen!"
 
Typ så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0