Jalle!

Nu har jag tänkt igen! Eller så kanske man ska säga att man har insett en sak? Eller tänkt lite extra på den? Eller varför inte "jag har insett att jag har tänkt lite extra på en sak som jag har insett"?
 
Det här med mitt namn. Eller Jalle-varianten av det snarare. Imte att det är ful eller snyggt utan att jag uppskattas när det nämns i samband med något positivt, som beröm. Som när min tränare säger "Bra Jalle!" istället för "ööööh bra!" typ. Det sista lät ju väldigt seriöst. Nu låter det kanske som att jag är oerhört egenkär och tycker att alla människor ska säga mitt namn så fort de öppnar käften och så är det ju inte riktigt. Det förstärker bara positivt beröm som sagt. 
 
Sedan behöver man ju inte gå till överdrift heller. "Bra Jalle, där kämpade du bra Jalle, det blev bättre än förra gången Jalle, bra jobbat Jalle, nu är det slut för idag Jalle men vi ses igen på torsdag Jalle, hej då Jalle!
 
Det kan liksom bli för mycket av det goda. Hälsningar Jalle. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0